16 Ekim 2011 Pazar

VİVALDİ İLE HAYATI YAŞAMAK..

Evet, sanırım ben Vivaldi ile yaşıyorum..İlkokul sıralarında önce Beethoven'la tanıştık. Teneffüs zili seslerimiz onun melodisiydi.. Önce bütün klasik müziği sanki onunmuş gibi zannettik.. Ben daha daha sonralardan Vivaldi ile tanıştım.. Ona bu kadar aşık olacağımı tahmin edemeyeceğim zamanlardı.. Ve bütün duyguları onunla yaşayabileceğimi tahmin edemediğim zamanlar..

Aslında bir klasik müzik dinletisi olarak da bakmıyorum Vivaldi'ye.. Bana bütün duyguları hissettirebiliyor.. Fiziki olarak bir melodi karşısında bir tek onunla harekete geçebiliyorum.. Otobüste, ofiste, iş dönüşü serviste, Osmanlı'nın ve Türk-Osmanlı kültürünün en yoğun kalıntıları olan Beyazıt yollarında bile.. Artık teknoloji hayatımızda malum. Ve her zaman mp3 çalar minik kahramanımız yanımızda.. En sinirli anınızda cihazı açtığınızıda onun o çok ince noktayla diğerlerinden ayrılan melodilerini duyduğunuz anda, e bir de gözlerinizi kaparsanız bu karma karışık vve herşeyi komplike olan hayattan sizi fazlasıyla uzaklaştırıyor.. Genel olarak klasik müziğin insan ruhunu dinlendirdiğine yönelik psikolojik açıklamalar mevcut olsa da , dediğim gibi Vivaldi 'nin o müthiş eserlerini kategorize etmek mümkün bile olamaz.. Evet belki bir Mozart ya da Bach dinlerken çok keskin hatlarla klasik müzik dinlediğinizi hissetseniz de (en azından ben), Vivaldi'de hayatı yaşarsınız.. Sevdiğiniz şeylere üzüldüğünüz zaman size her notasıyla çözümlemeler yapabilen birisi o. Ya da mutluluğunuzu konçertolarıyla pekiştiren...

3 yorum:

  1. Ne de güzel anlatmışsın Vivaldi'ye olan tutkunu,ben aynısını Bengi Bağlama Üçlüsü ve Bach dinlerken yaşıyorum.Dinlediğn ortam da çok önemli bence ama,Vivaldi'yi bir vapur yolculuğunda yada güzelim karadeniz yaylarında dinlemenin tadı bir başka olsa gerek,gerçi orada doğanın sesini hiçbirşeye değişmem ,yine de denemekte fayda var...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler.. Aslında Karadeniz'in dağlarında yapılacak en güzel şey hiçbirşey yapmamak, sade ve sadece havayı ve yaprak hışırtılarını dinlemek..Ben hep öyle yapıyorum.. Ama Vivaldi çok çok başka bende.. Bütün duyguları harmanlayan bir şey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz'i yaşamak için ya bir yayla evinde yada çadırda kalmalı bence,2006 yılının Eylül ayıydı sanırım,Çamlıhemşin Pokut yaylasında geceyi bir çadırda geçirmiştim,uzaktan gelen çakal ulumaları,ağaçlardan gelen hışırtılar,şimşek ve yağmur sesi ve de nereden geldiği belli olmayan gizemli sesler hepsi o kadar etkileyiciydi ki,bu ülkede doğduğuma bir kez daha şükrettim...

      Sil